ساعت کار: از شنبه تا پنجشنبه ساعت 8 الی 17

وکیل کیفری کیست

26 تیر 1400

وکیل کیفری کیست

وکیل کیفری حرفه ای و متخصص فردی است که علاوه بر دعاوی کیفری از جمله سرقت، خیانت در امانت، کلاهبرداری، انتقال مال غیر، جعل و استفاده از سند مجعول و... 

وکیلی که در امور کیفری تخصص  دارد و بتواند نسبت به هر موضوع کیفری که مطرح می شود دفاعیات تخصصی انجام بدهد و به تمام امور کیفری اعم از ماهیت و قواعد و مقررات شکلی نسبت به آن با اطلاع و تجربه داشته باشد  وکیل کیفری می گویند.

وکیل کیفری حرفه ای و متخصص فردی است که علاوه بر دعاوی کیفری از جمله سرقت، خیانت در امانت، کلاهبرداری، انتقال مال غیر، جعل و استفاده از سند مجعول و...  تبحر داشته باشد میبایست در شاخه های قضایی از جمله مبانی، مفاد و مواد حقوقی دارای تخصص باشد.

برخلاف وکیل حقوقی که در تمام پرونده های کیفری نمی تواند حاضر شود، از جمله پرونده هایی است که در دیوان عالی مطرح می گردد این دسته از پرونده ها فقط توسط وکلای پایه یک صورت خواهد پذیرفت.

در کل وکلا باید در سخنوری تسلط و تبحر کافی را دارا باشند. این ویژگی شامل تمام وکلا می شود.

 آنها باید با متبحر بودن دراین توانایی بتوانند از حقوق موکلین خود به بهترین شکل ممکن دفاع کنند. درباره وکیل کیفری این مسئله خود را به شکل پررنگ تری نشان می دهد و توانایی سخنوری و بهره گیری از کلام و وعظ و خطابه یکی از شاخص های یک وکیل کیفری برجسته است.