ساعت کار: از شنبه تا پنجشنبه ساعت 8 الی 17

صاحبخانه شدن بیش از 14 هزار خانواده دارای فرزند معلول

6 اردیبهشت 1403

صاحبخانه شدن بیش از 14 هزار خانواده دارای فرزند معلول

به گزارش خبرگزاری ایرنا، فرهاد خاکی‌پور، مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و حساب ۱۰۰ امام (ره) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری اظهار کرد: در حال حاضر نیز، سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان در فاز دوم، در حال ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ معلول به بالا هستند. وی ادامه داد: در فاز بعدی تفاهم نامه‌ ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای حداقل یک بیمار ای‌بی(پروانه‌ای)، تعریف شده و کارهای عملیاتی در حال انجام است.

 

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: یکی از دغدغه های اصلی جامعه، مسکن بوده که البته در کشور ما به دلیل اینکه سرمایه نیز محسوب می‌شود، این موضوع پیچیده‌تر است. خاکی‌پور با اشاره به اینکه انجمن خیرین مسکن‌ساز در سال ۱۳۸۳ احداث شد، اضافه کرد: این انجمن با هدف مشارکت مردم و خیرین در جهت رفع محرومیت در حوزه مسکن تاسیس و منشا خیر شد، چراکه هر کاری که با مشارکت مردم انجام شود، موفقیت آمیز خواهد بود.

 

وی تاکید کرد: انجمن خیرین مسکن ساز در کنار حساب ۱۰۰ امام(ره)، بازوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت مسکن اقشار محروم و خانواده‌های نیازمند است. مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در استان‌ها از جمله کردستان، به تناسب نیاز و میزان جامعه معلولان، مسکن برای خانواده‌های دارای معلول احداث می شود، ضمن اینکه کمک خیرین هر استان برای همان استان هزینه خواهد شد.

 

خاکی‌پور در انتها افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بعد از جنگ، در زمینه بازسازی و مقاوم سازی مسکن در برابر حوادث طبیعی و احداث مسکن محرومان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، خدمات ارزشمندی ارائه داده است.

منبع: ایرنا